Jak dbać o swoje zdrowie? Co robić, a czego nie robić, by być zdrowym?
Takie pytania kluczowe padły w minionym tygodniu na zajęciach w klasie 2 a. Wywołały burzę mózgów, której efektem są notatki wizualne, stworzone przez uczniów w zeszytach. Czy potraficie odczytać, jaką mają receptę na zdrowie?
O zdrowie trzeba dbać, ale nawet tym, którzy prowadzą zdrowy styl życia, zdarza się czasem zachorować. Do jakiego lekarza się udać? Warto znać specjalności lekarskie: pediatra, alergolog, stomatolog, kardiolog… Niełatwo było zapamiętać te trudne nazwy. Przy okazji pojawiła się potrzeba zapoznania z budową ludzkiego ciała. Pomógł w tym film, interaktywna prezentacja i wykonane własnoręcznie mini-książeczki, pokazujące podstawowe układy: kostny, trawienny, krwionośny, oddechowy i nerwowy.
W kolejnych dniach drugoklasiści pracowali w grupach, ucząc się wspólnie na temat wybranych narządów wewnętrznych: mózgu, serca, płuc, wątroby, żołądka i jelit. Rysowali, wycinali, przyklejali, podpisywali, oglądali ilustracje i czytali fragmenty trudnych tekstów popularnonaukowych. W dodatku musieli ze sobą współpracować.
Ponieważ praca w grupach przebiegała sprawnie a temat bardzo dzieci zainteresował, poznali jeszcze nazwy kości. Oczywiście nie 206, bo to już raczej zadanie dla studentów medycyny…
Na zakończenie trzydniowego bloku o zdrowiu i ludzkim ciele drugoklasiści rozwiązali samodzielnie krzyżówkę o organach i podpisali zapamiętane elementy szkieletu. Zgodnie uznali, że było bardzo ciekawie, dobrze im się współpracowało i dużo zapamiętali. O tym, że zajęcia były ciekawe, świadczy też to, że będąc w trakcie zadania o organach wewnętrznych, większość klasy nie chciała nawet wyjść na długą przerwę, bo ,,woleli robić’’!