Poniedziałkowe zajęcia w klasie 2 a zaczęły się od wspomnień. Wspominano sobotnią wycieczkę do Owczogrodu. W zeszytach znalazła się wspólna, kilkuzdaniowa relacja z wycieczki, ale każdy zakończył ją wg własnego uznania. Jedni pisali, że najbardziej podobały im się zabawy w labiryncie z beli siana, inni zachwycali się psem pasterskim, a jeszcze inni karmieniem owiec albo ogniskiem.
Podczas wycieczki gospodarze Owczogrodu przekazali drugoklasistom sporą wiedzę na temat zwierząt hodowlanych, jakimi są owce. Zapamiętane informacje uczniowie starali się przedstawić w formie notatek wizualnych. Aby poszerzyć wiedzę, korzystali też z informacji umieszczonych w kilku miejscach w klasie. Pracowali indywidualnie, ale mogli sobie pomagać. Gdy notatki były już gotowe, przyszedł czas na pracę w grupach 4-5 osobowych. Na podstawie notatek każda grupa miała za zadanie ułożyć jak najwięcej pytań do klasowego quizu. Podczas quizu trudno było zagiąć kolegów! Wszyscy naprawdę dużo zapamiętali. Po intensywnej pracy umysłowej przyszedł czas na naukę tańca i piosenki ludowej pt.: ,,Owczareczek”. Klapok, bo taką nazwę nosi ten taniec, bardzo się wszystkim spodobał.
Na zajęciach informatycznych powstały prace graficzne ,,Owce na pastwisku”. Dzieci uczyły się wstawiać gotowe obrazki, kopiować je, powiększać, pomniejszać i obracać.
Jeden dzień w szkole był zbyt krótki, żeby w pełni wykorzystać zainteresowanie dzieci owcami. Następnego dnia rozwiązywały i układały zadania z treścią o owcach, a później samodzielnie opisywały owcę w swoich zeszytach. Poprawiony przez nauczyciela tekst trzeba było starannie przepisać. Przepisywanie wcale nie było nudne, bo pisały na dużej kartce, na tułowiu narysowanej przez siebie owcy. Prace należało ozdobić i pokolorować. Prawda, że pięknie wyszły?
Na razie temat owiec został zakończony, ale drugoklasiści dostali do przeczytania lekturę pt.: ,,Czarna owieczka” więc za jakiś czas owieczki znów ,,zagoszczą” w sali numer 5. Ciekawe, czy uczniowie będą dużo pamiętać…