Międzynarodowy Dzień Kropki (International Dot Day) obchodzony jest 15 września w ponad 190 krajach. W tym roku świętowano po raz 16! Jednak ,,korzenie” Dnia Kropki sięgają roku 2003. 15 września 2003 ukazała się w druku książka pod tytułem „Kropka” autorstwa Petera H. Reynoldsa, która opowiada historię małej dziewczynki imieniem Vashti i jej wspaniałej nauczycielki. Vashti twierdzi, że nie potrafi rysować, z czym absolutnie nie zgadza się jej nauczycielka, która prosi ją o narysowanie czegokolwiek. Vashti maluje więc (na odczepnego) kropkę. Gdy nauczycielka wiesza jej dzieło na ścianie klasy, Vashti zyskuje pewność siebie i zaczyna malować kolejne wersje obrazka, odkrywając swój uśpiony dotąd potencjał. Ta urocza historyjka stała się inspiracją dla dzieci i nauczycieli na całym świecie. Choć często, myśląc o Dniu Kropki, skupiamy się na strojach w kropki, nie o strój tego dnia chodzi. To święto kreatywności, dzień, w którym koncentrujemy się na odkrywaniu i rozwoju swoich talentów i pasji. Szkoły na całym świecie są przecież pełne nieśmiałych i niepewnych siebie dzieci. Tego dnia nauczyciele angażują dzieci w zajęcia, które pomagają im odkryć mocne strony i uwierzyć w swoje możliwości.
Jak Dzień Kropki świętowany był w tym roku w SZÓSTCE?
Ponieważ 15 września wypadł w tym roku w niedzielę, niektóre klasy zdecydowały się obchodzić święto kropki w piątek 13, a inne w poniedziałek 16 września. Wszyscy uczniowie wysłuchali opowiadania o Vashti, które stało się początkiem dyskusji na temat zdolności, talentów i pasji. Młodsi tworzyli wspólne drzewa talentów, starsi pisali o swoich zdolnościach i mocnych stronach w zeszytach. Później uczniowie grali w różne gry, których motywem przewodnim była kropka. Na zajęciach plastycznych powstały kreatywne prace, tworzone różnymi technikami. Nawet na zajęciach sportowych królowały ,,kropki”, czyli różne piłki i hula-hop. Nasi uczniowie dobrze się bawili i pokazali, że mają mnóstwo talentów i pasji. Co nie znaczy, że nie mogą odkryć kolejnych…