Zdrowe odżywianie dzieci jest kluczowe dla ich prawidłowego rozwoju i wzrostu. Dieta powinna być zrównoważona i różnorodna, bogata w witaminy, minerały oraz białka, które wspierają rozwój kości, mięśni i układu odpornościowego. Dzieci powinny spożywać różne grupy produktów – pełnoziarniste węglowodany, chude białka (np. ryby, mięso, rośliny strączkowe), zdrowe tłuszcze (np. oliwa z oliwek, orzechy) oraz duże ilości warzyw i owoców. Ważne jest unikanie przetworzonej żywności, bogatej w cukry i sztuczne dodatki, które mogą negatywnie wpływać na zdrowie i samopoczucie. Regularne posiłki, picie wody oraz aktywność fizyczna pomagają utrzymać równowagę energetyczną i zapewniają energię na cały dzień. Tego, jak ważne jest zdrowe odżywianie, powinni być świadomi nie tylko rodzice, ale również same dzieci. Uczenie dzieci, jak zdrowo się odżywiać, jest kluczowe dla kształtowania ich nawyków żywieniowych na przyszłość. Warto zaczynać od małych kroków, pokazując maluchom, jakie produkty są dobre dla ich ciała i dlaczego. Można to robić poprzez wspólne przygotowywanie posiłków, gdzie dzieci uczą się, jak wybierać zdrowe składniki, takie jak warzywa, owoce, pełnoziarniste produkty i chude białka. Ważne jest, aby mówić o tym, jak jedzenie wpływa na ich energię, koncentrację i samopoczucie. Dzieci, które rozumieją, jakie korzyści płyną z prawidłowego odżywiania, są bardziej skłonne do podejmowania zdrowych wyborów żywieniowych.
W minionym tygodniu klasa 3 b przypominała sobie wartości zdrowych produktów analizując piramidę żywienia. Uczniowie namalowali plakaty z ulubionymi owocami i warzywami oraz skomponowali sałatki. Przy wspólnym stole degustowali swoje zdrowe posiłki.
Zdrowym odżywianiem zajmowała się też niedawno klasa 3 a. Przez 2 dni zajęć szukali odpowiedzi na pytanie kluczowe: Co wiemy o witaminach? Zaczęli od poszperania we własnej pamięci. Potem przeczytali wiersz ,,Witaminowe abecadło” i podzielili się na 2-3 osobowe grupy. Każda grupa szukała w podręczniku i w tekstach popularnonaukowych wiadomości na temat wybranej witaminy. Należało się dowiedzieć w jakich produktach spożywczych ta witamina się znajduje, do czego jest nam potrzebna i co się dzieje w przypadku jej niedoboru. Zdobytą wiedzę trzecioklasiści notowali na plakacie- notatce wizualnej. Z niewielką pomocą swojej nauczycielki, świetnie sobie z tym zadaniem poradzili. Najtrudniejsza natomiast dla niektórych par okazała się prezentacja zdobytej wiedzy przed całą klasą.