Klasa 2 a zakończyła w tym tygodniu realizację projektu Uniwersytetu Dzieci w Klasie, zatytułowanego: ,,Mali ekonomiści. Po co wymyślono pieniądze?” Projekt realizowany był od października. Na początku uczniowie zrealizowali 2 tematy ,,na rozgrzewkę”: Jak rozpoznawać emocje? oraz Czy mogę ćwiczyć swoją uwagę? Na kolejnych zajęciach poznali historię pieniądza oraz różnych sposobów płacenia, od wymiany towarów aż po współczesną formę płatności online. Zbadali monety i banknoty, aby przekonać się, jak zostały wykonane i zabezpieczone. Zaprojektowali dla siebie kartę płatniczą oraz własną monetę. Dzięki zabawom i obliczeniom pieniężnym zrozumieli na czym polega oszczędzanie oraz jak planować wydatki. Przeanalizowali oznaczenia na produktach, a także porozmawiali o wpływie reklamy na kupujących. W grupach wymyślali własne reklamy, które później zaprezentowali wychowawczyni i kolegom.
Na zakończenie pracy nad projektem uczniowie wraz z wychowawczynią (p. Zofia Bakiera) podsumowali zdobytą wiedzę, wybrali najciekawsze zajęcia i zrobili sobie pamiątkowe zdjęcie z indeksami Uniwersytetu Dzieci w Klasie.
Zajęcia o emocjach i uważności.
Kto wymyślił pieniądze? i Po co wymyślono pieniądze?
Tematy zajęć: Dlaczego warto oszczędzać? oraz Jak płacić bez gotówki?
Co mówią nam produkty w sklepie? oraz Czy reklama mówi prawdę?
Zakończenie projektu!