Podczas lekcji otwartej, która odbyła się 25 października, uczniowie klasy 3 a podróżowali wraz z robotem Photonem po Polsce. Najpierw z pomocą interaktywnego monitora powtórzyli zdobyte wcześniej wiadomości na temat mapy Polski. Określili kierunki na mapie oraz nazwali i usytuowali krajobrazy. Następnie odszukali na mapie kilka większych miast. Określili ich położenie i ,,przełożyli” mapę na matę dla robota. (Mieli okazję po raz pierwszy pracować z nowo zakupioną matą piankową, w formie dużych puzzli do składania.) Kolejnym etapem lekcji była praca w 3- osobowych grupach. Grupy losowały 3 miasta i musiały tak zaprogramować robota, żeby odwiedził tylko te miasta. Podczas pracy wspomagali się suchościeralnymi mini matami, na których mogli zaznaczyć swoje miasta, narysować trasę, czy wykreślać pola, po których robot nie mógł przejechać. Podczas prezentacji efektów pracy grup, okazało się, że w niektórych programach pojawiły się pomyłki. Należało je więc ,,debugować” i wtedy już wszystko działało jak należy. Programista najlepiej uczy się na własnych błędach! Pod koniec zajęć prawie wszyscy pamiętali położenie Warszawy, Szczecina, Poznania, Lublina, Gdańska, Krakowa i Gorzowa na mapie Polski. Skoro tak, w poniedziałek 28 października, zajęcia z robotami były kontynuowane. Trzecioklasiści wraz z Photonem poznawali położenie kolejnych miast: Wrocławia, Łodzi, Białegostoku i Rzeszowa. Robot musiał odwiedzić je wszystkie, wybierając jak najkrótszą trasę. Na zakończenie zajęć, do sprawdzenia ich efektywności, wykorzystane zostały metodniki. Uczniowie odpowiadali na pytania nauczyciela dotyczące położenia 11 miast w Polsce albo kierunku w jakim należy jechać z jednego miasta, aby dotrzeć do drugiego. Pokazywali tylko plansze z literami A, B, C lub D, a wychowawczyni widziała kto zna odpowiedzi, a kto jeszcze się myli. To była niezła gimnastyka umysłowa!